Każda firma powinna mieć własne logo firmowe. jest to wizytówka i znak rozpoznawczy naszej działalności, Stworzenie logo będzie znacznie łatwiejsze wtedy, gdy skorzystamy z pomoc profesjonalnego grafika. Samodzielnie także możemy stworzyć taką grafikę.

Wszystko zależy od tego, jakie mamy oczekiwania i potrzeby. Jak stworzyć idealne logo? O czym musimy pamiętać? Co jest najważniejsze?

Dobre logo – ważne cechy

Pamiętajmy o tym, że dobre logo powinno być proste i nie może ulegać modzie. Bardzo łatwo jest stworzyć znak, który jest związany z aktualną modą. Jednakże naszym zadaniem jest zaproponowanie takiego rozwiązania, jakie na długi czas pozostanie w pamięci klientów.

Po pewnym czasie zmiana logo może być kosztowna, co trzeba mieć na uwadze. Jeśli stworzymy logo raz a dobrze, zyskamy uznanie odbiorców na długie lata. Prostota jest zawsze mile widziana. Minimalistyczne znaki, które składają się jedynie z tekstu, są łatwe do zapamiętania. Dobrą opcją jest przygotowanie prostego symbolu, który można wykorzystać jako favikonę.

Kolorystyka to podstawa

Nie zapominajmy o tym, że ogromne znaczenie ma kolorystyka logo. Powinniśmy się ograniczyć maksymalnie do trzech kolorów. Raczej unikajmy zbyt dużej ilości detali, które rozpraszają klientów. Jeżeli musimy tłumaczyć znaczenie logo każdemu klientowi, to znak, że coś poszło nie tak.

Podczas projektowania warto mieć na uwadze wszelkie elementy, które kojarzą się z naszą marką i są czytelne dla odbiorcy. Nie ma niczego złego w zabawie i dwuznaczności, przy czym czytelność jest niezwykle ważna. Logo nie może wzbudzać kontrowersji. Jak sprawdzić, czy logo jest zrozumiałe? Warto pokazać je innym osobom i zapytać o zdanie.