Grafika komputerowa jest niezwykle przydatna w obecnym cyfrowym świecie marketingu. Posiadając format wizualny, ludzkie oko przetwarza go znacznie szybciej. Badania wykazały, że człowiek bardziej przyswaja wiadomości w formie grafiki niż tekstu czy wiadomości usłyszane.

Stąd w książkach do nauki wiele różnych schematów, tabel i rysunków. Grafika internetowa znalazła szerokie zastosowanie w marketingu cyfrowym. Jednym z aspektów marketingu stworzonych właśnie za pomocą grafiki  komputerowej jest infografika. 

Do czego służy grafika komputerowa?

Grafika komputerowa może być wykorzystana do ulepszenia naszej strategii content marketingowej, ponieważ oferuje znaczną przewagę nad innymi formatami.

Prawidłowo skonstruowany upraszcza informacje, które chcemy przekazać, i sprawia, że tematy, które mogą wydawać się skomplikowane do zrozumienia, są bardziej przystępne. Jest to łatwy zasób do udostępniania za pośrednictwem sieci społecznościowych, poczty itp. Dzisiaj, kiedy wszyscy cierpimy z powodu nadmiaru informacji – otrzymujemy 5 razy więcej informacji niż 30 lat temu – naprawdę interesujące jest mieć pod ręką zasób, który promuje zachowanie treści.

Czym jest infografika?

Kiedy mówimy o infografikach lub projektowaniu informacji, mamy na myśli informację, która jest wyświetlana w formie graficznej i wizualnej, a nie w formie tekstowej.

Jej pochodzenie wywodzi się z połączenia grafiki i dziennikarstwa i polega na wykorzystaniu obrazów przetworzonych komputerowo i reprezentowanych w 2D lub 3D, w postaci obrazów statycznych, a nawet animowanych. Jest to podstawowe narzędzie, gdy masz dużą ilość danych, liczb, informacji lub statystyk dotyczących konkretnych tematów, które są trudne do odczytania tradycyjnymi metodami.

Dlaczego warto korzystać z infografik?

Infografika jest skuteczna, a w niektórych przypadkach niezbędna, gdy musisz przedstawić teksty o treści trudnej do zrozumienia i zapamiętania. Pozwala na wizualną percepcję danych. Rezultatem jest większa łatwość uczenia się i zapamiętywania przedstawionych informacji. Korzystanie z tego typu komunikacji umożliwia dzielenie się informacjami w prostszy i bardziej intuicyjny sposób.

Jak zrobić infografikę?

Do tworzenia infografik ważne jest posiadanie kompetencji w temacie i umiejętność posługiwania się niezbędnymi narzędziami:

  • Programu Adobe Illustrator — za jego pomocą możesz tworzyć różne rodzaje grafiki, aby dostosować je do swoich potrzeb;
  • Canva — oprogramowanie do tworzenia infografik online za darmo. Jest to proste i intuicyjne w użyciu narzędzie, które oferuje szeroką gamę szablonów i tysiące ilustracji, aby przekształcić dowolny temat w prostą i skuteczną infografikę.